Keresés a blogban

csütörtök

Egy vitamin amiről ne feledkezz el!

Sok fajta vitaminról beszélgethetnénk hiszen mindegyik fontos. Sajnos a köztudatban még mindig csak  keveset ismernek. 
D-vitamin akinek gyereke van ő biztos hogy ismeri, mivel a kicsiknek a napi adagolásban kell adni.
Mért van erre szükség?
A vitamin hatásaiból kiderül, csak olvasd.


A D vitamin hiánya izom gyengeséget, fokozza a csontritkulás kialakulásának veszélyét, növekedési zavart, növekszik a fogromlás kockázata. 
Csak pár dolgot említve a hiánya következtében fellépő problémákból. Ezeknél vannak veszélyesebbek is.
Nagyon sok feladata van ennek a vitaminnak én most 5 hatást emelek ki.


  1. Izomfejlődéshez nélkülözhetetlen.
  2. Segít az immunrendszernek, erősíti.
  3. Szabályozza a kalcium felhasználást.
  4. Energikusabbak leszünk tőle.
  5. Csökkenti a rákos sejtek megjelenésének esélyét.
A D-vitamint nehéz túladagolni, persze nem lehetetlen. 
A napi ajánlott adag fokozott szükséglet esetén 1000 NE (nemzetközi egység), 
a táplálék kiegészítők 400 NE tartalmaznak mely egy felnőtt számára napozástól függően elegendő. 
A gyerekek számára 400-800 NE között van ez az érték meghatározva.



Amiben megtalálható:
csiperke termődoboz
Forrás: www.gombajo.hu



  • Tojássárgája
  • Vaj (vitaminnal dúsított)
  • Zabpehely
  • Csiperkegomba
  • Szardínia



  • Zsírban oldódó vitamin. Így nem ürül ki a szervezetből, hanem a zsírszövetben elraktározódik és szükség esetén aktivizálódik.

    Így felhasználása nagyban függ az étrendünk zsír tartalmától.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése