Keresés a blogban

csütörtök

Ki mint veti ágyát... szól a mondás


Az álmatlanság mindenkire rossz hatással van. Egy-egy álmatlan éjszaka után észrevehetően csökken
a munkahelyi teljesítő képességünk, romlik a koncentrációnk, ingerlékenyebbek, fáradtabbak vagyunk.
Legyünk tisztában az alvás hiány káros hatásaival. 
Mi nők a menstruáció előtt több alvást igényelünk mint általában így az álmatlanság fokozotabban éreztetti 
hatását ebben az időszakban.
Az álmatlanság kezelhető akár meg is szüntethető gyógynövényekkel.



Felnőtt korban minimum 7 óra alvásra szüksége van a szervezetnek. 
A többségünk valljuk be öszintén örülünk ha 
5-6 órát tudunk aludni. Igaz sokak szerint szerencsések vagyunk, mivel a lakosság harminc százaléka küzd alvás zavarral.
Az altató mégsem megoldás.
 Kezelni kell a lelki problémákat, egészségügyi gondokat. Álmatlanságot okozhatnak különböző
gyógyszerek is. 
Nálunk nőknél ahogy halad velünk az idő egyre többször fordul elő ez a panasz.
Miután sejtjük az okát akkor se szaladjunk rögtön orvoságért. Próbáljuk meg megszüntetni a kiváltó okot.
Első lépésként tekintsük át a napjainkat.


Ime 10 tanács amivel jobban tudsz majd aludni:

  1. Figyeljünk arra hogy azonos időben feküdjünk le és keljünk fel, persze ezt nem percre pontosan értem.

  2. A hálószobánk legyen tiszta és rendezett.

  3. Mindennap legyünk a szabad levegőn, egy kis esti séta vagy kocogás is jót tehet.

  4. Próbáljuk meg nem kezelni az álmosságunk például ne igyunk kávét, teát, colát. Ne szunyókáljunk el ebéd után! Hiszen ezzekkel jobban megzavarjuk a napi ritmusunk és bár pillanatnyilag jól érezzük magunkat az éjszakánk nem lesz jó.

  5. Az alvás előtti  félórában olyan teékenységet végezzünk amely megnyugtat minket és pihentet.

  6. Ha szorongunk vagy félünk elaludni próbáljuk megfogalamazni mi is az amitől tartunk, sok esetben ha kimondjuk a félelmünk akkor el is múlik. Ha nem segítene forduljunk pszichológushoz egy tanácsadás is csodákra lehet képes.

  7. Lefekvés előtt igyunk gyógynövényes teát. Nyugtató hatása van a macskagyökérnek, a jó hogy csak akkor altatnak el a gyógynövények ha valóban fáradtak vagyunk. Vagy ha a gyógynövénnyel várni szeretne akkor próbálkozon meleg tejjel vagy kakaóval.

  8. Két órával elalvás előtt már nem szabad enni.

  9. Korlátazuk az ágyban forgolódva töltött időt, ha nem tudunk elaludni félóra alatt akkor keljünk fel. Fejezük ha valamit este félbehagytunkesetleg olvassunk. Semmi esetre se kapcsoljuk be a tévét vagy rádiót maradjunk a nyugodt csendes tevékenységeknél.

  10. Az alvás időszakára teljesen sötétítsük be a szobát hogy ne zavarjon minket az utca fénye.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése